Pn - Pt  7:00 - 18:30    Sob 7:00 - 15:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zadzwoń
do nas

+48 81 533 43 51

Przyczyny i objawy usterki uszczelki pod głowicą

W samochodach do usterki w silniku może dojść z różnych przyczyn. Zwykle ich początek dotyczy uszkodzeń uszczelki pod głowicą. Objawy szykujących się bądź już zaistniałych problemów z sercem pojazdu mogą niekiedy dawać niejednoznaczne objawy, a te, które w końcu zaczną niepokoić kierowcę, mogą okazać się już zaawansowane. Dziś postaramy się opisać, jakie objawy daje usterka uszczelki pod głowicą? Co może być przyczyną awarii?

Zadania uszczelki pod głowicą

Uszczelka pod głowicą w autach pełni funkcję ochronną. Chroni ona silnik przed skutkami nagłego wzrostu temperatury. W przypadku zaistnienia zagrożenia unieruchamia go i sama przepala się, co powoduje, że mechanizm auta nie ulega dalszej destrukcji. Rozpoznanie przyczyn usterki uszczelki pozwoli raz na zawsze pozbyć się problemu, a nie tylko go chwilowo zamaskować — jak to się dzieje w przypadku wymiany uszczelki bez wcześniejszej analizy możliwych zdarzeń.

Czym objawia się przepalenie uszczelki pod głowicą?

Dość często zdarza się, że problemy z uszczelką mogą dotyczyć wystąpieniu charakterystycznego szlamu o konsystencji musztardy na wlewie oleju — w sytuacji, kiedy auto użytkowane jest na dłuższych dystansach.

Można wyróżnić cztery najważniejsze przyczyny przepalenia uszczelki pod głowicą. Jest to nieprawidłowo działający układ chłodzenia, do którego dochodzi w wyniku sparciałych węzy i tym samym niewystarczającej szczelności cybanty, czy też pompy cieczy chłodzącej. Bywa, że uszczelka przepali się w wyniku złej pracy termostatu. Gdy jest on częściowo lub całkowicie zamknięty przez dłuższy czas doprowadzić może do przegrzania silnika i w konsekwencji uszczelki.  Do zepsucia jej w silnikach diesla dojdzie w przypadku zużycia wtryskiwaczy, a w pojazdach z instalacją gazową do przegrzania silnika może dojść w wyniku zbyt małej ilości dostarczanego paliwa. Nim przystąpi się do wymiany uszczelki pod głowicą, warto wykonać test sprawności technicznej uszczelki za pomocą specjalnych testerów, co pozwoli odpowiedzieć na pytanie, czy obserwowane problemy powstały z winy uszczelki, czy też innych komponentów układu.