Pn - Pt  7:30 - 17:30    Sob 7:00 - 14:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zadzwoń
do nas

+48 81 533 43 51

Jak sprawdza się hamulce na rolkach hamulcowych linii diagnostycznej?

Badanie układu hamulcowegoZastosowanie systemu rolek hamulcowych w celu zbadania skuteczności układu hamowania pojazdu jest określane mianem metody quasi-statycznej. Metoda ta polega na dokładnym zmierzeniu siły hamowania w trakcie, gdy koła obracają się z prędkością od 2-6 km/h w zależności od rodzaju badanego pojazdu. Stanowiska rolkowe, które stosuje się do badania skuteczności hamowania ze względu na rodzaj badanego pojazdu, możemy podzielić na te przeznaczone do kontroli autobusów oraz samochodów ciężarowych, a także uniwersalne, które są z kolei przeznaczone do samochodów osobowych oraz motocykli. Urządzenia te mogą być wyposażone w hydrauliczny lub elektroniczny układ pomiarowy.

Celem przeprowadzenia badania hamulców na stanowisku wyposażonym w rolki hamulcowe jest przede wszystkim zmierzenie jednoczesnej siły hamowania kół znajdujących się w tej samej osi oraz każdego z nich osobno. Oprócz tego mamy także możliwość określenia rejestracji zależności, jakie zachodzą pomiędzy naciskiem pedału hamulca lub ciśnieniem znajdującym się w pneumatycznym układzie hamulcowym a siłą hamowania, jak również zmierzenia siły hamowania przy jednoczesnym pomiarze nacisku pedału hamulca lub dokonania pomiaru ciśnienia powietrza, jakie znajduje się w siłownikach w przypadku pneumatycznego układu hamulcowego.

W jaki sposób sprawdzić hamulce na rolkach hamulcowych?

Sprawdzenie hamulców w naszym pojeździe przy zastosowaniu tej metody oparte jest na kilku niezbędnych czynnościach, które należy przeprowadzać po kolei. Przede wszystkim powinniśmy wyregulować ciśnienie opon zgodnie z wytycznymi, a także zamontować specjalny czujnik na pedale hamulca. Następnym krokiem jest najechanie pojazdem na rolki w prawidłowy sposób (aby oś symetrii samochodu była identyczna z osią stanowiska) oraz oczywiście uruchomienie napędu rolek. Należy również wziąć pod uwagę wskaźnik oporu obracających się kół, a następnie wcisnąć pedał hamulca w taki sposób, by osiągnął on minimalną wartość siły hamowania. Ostatnie już kroki w tym badaniu polegają na naciśnięciu pedału hamulca do momentu uzyskania wartości wynoszącej maksymalnie 500 N oraz weryfikacji i porównaniu wyników testu z wytycznymi.