Pn - Pt  7:00 - 18:30    Sob 7:00 - 14:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zadzwoń
do nas

+48 81 533 43 51

Jak działa linia diagnostyczna SKP?

Linia diagnostycznaLinia diagnostyczna SKP (Stacji kontroli pojazdów) to urządzenie, które ma za zadanie kompleksowe sprawdzenie wielu elementów samochodu lub też innego pojazdu pod względem jego stanu technicznego. Urządzenia te są przystosowane do przeprowadzania badań zarówno na standardowych samochodach osobowych, jak i pojazdach, których waga nie przekracza 3,5 tony. Wśród urządzeń, jakie znajdują się standardowych typach linii diagnostycznych SKP, możemy znaleźć przede wszystkim rolki lub płyty hamulcowe, szarpaki diagnostyczne, testery amortyzatorów oraz oczywiście płyty służące do sprawdzenia zbieżności kół.

Zasada działania linii diagnostycznej SKP

Tak jak wspomnieliśmy, linia diagnostyczna SKP to zbiór kilku ciekawych urządzeń, które mają różne zadania. Oczywiście cała linia jest w stu procentach skomputeryzowana, a za jej obsługę odpowiada osoba pracująca przy centralnej jednostce sterującej wyposażonej między innymi w monitor, drukarkę oraz pilot umożliwiający zdalne sterowanie. Dzięki tej jednostce możliwe jest zapisanie pełnych wyników przeprowadzonych badań diagnostycznych oraz porównanie ich z wymaganymi wartościami. Jednym z najważniejszych elementów linii diagnostycznej są oczywiście rolki bądź płyty hamulcowe, dzięki którym jest możliwe sprawdzenie wszelkich parametrów związanych z układem hamulcowym naszego samochodu.

Ciekawym elementem wchodzącym w skład linii diagnostycznej są również specjalne płyty, które w bardzo dokładny sposób określą poziom zbieżności kół w naszym pojeździe. Tester amortyzatorów z kolei odpowiada za sprawdzenie skuteczności tłumienia drgań zawieszenia, których wielkość rezonansowa jest wyświetlana w postaci procentowej. Linia diagnostyczna wyposażona jest zwykle również w tak zwany szarpak, którego celem jest wykrycie luzów w układzie kierowniczym oraz układzie zawieszenia poprzez wymuszenie szarpnięcia kołami jezdnymi. Poza tym linia diagnostyczna może również zostać wyposażona w dodatkowe elementy takie jak chociażby przyrząd do kontroli świateł, dymomierz czy analizator spalin.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.